Social värme för Eldabutikerna

KUND: Eldabutiken

UPPDRAG: Sociala medier-kampanj

UTMANING
Elda är en branschledande sammanslutning mellan närmare 50 brasvärmebutiker i Sverige. Vi arbetar med att utveckla deras närvaro på sociala medier och fick i uppdrag att under hösten 2018 kommunicera Elda-veckan, en återkommande kampanjperiod mitt under butikernas högsäsong.

INSIKTER
Braskaminer köps till största del idag in som en inredningsdetalj med mysfaktor, snarare än för dess uppvärmande egenskaper. Över tid har vi sett att inredningsstylade produktbilder i hemmiljöer är de bilder som bäst tas emot av målgruppen, som till majoriteten består av kvinnor mellan 28-55 år. 

LÖSNING
Vi skapade en sociala medier-kampanj på Facebook och Instagram uteslutande med den typ av bilder vi sett attraherar målgruppen. Genom att göra en tydlig målgruppssegmentering kunde vi ytterligare öka genomslaget och relevansen bland visningarna. Innehållet anpassades för såväl flödet som stories för att ytterligare öka känslan av kvalitet och design. 

RESULTAT
Kampanjen gav en räckvidd på närmare 400 000 personer, 16 000 klick och en ökning med över 1 000 % på webbplatsen.