Ny profil för landsbygdsmäkleri

KUND: Marklund Mäkleri

UPPDRAG: Visuell identitet

UTMANING

Att förmedla fastigheter på landsbygden är Marklund Mäkleris affärsidé. Vi fick förtroendet att skapa den visuella identiteten för varumärket. Här låg utmaningen i att skapa igenkänning med en begränsad budget på en outforskad marknad. Identiteten måste också vara enkel att applicera och hantera för en ensamföretagare som själv kommer att driva kommunikationsarbete.

INSIKTER

I ett första skede lades stor vikt på att identifiera den primära målgruppen i nära dialog med kunden. Ytterligare en ram att förhålla oss till var att inte begränsa identiteten för mycket, då det fanns ambitioner att efter en tid bredda mäklarverksamheten till att även omfatta andra länder – vilket i så fall ställer andra och nya krav på uttrycket.

IDÉ

En logotyp och en visuell identitet med färger och typsnitt som tydliggör varumärket på den primära marknaden i dag och som ger utrymme för företagets fortsatta expansion och tillväxt.  

RESULTAT

En enkel och tidlös logotyp med en twist. Gjord för att kunna anpassas till digitala miljöer.

Färger som speglar varumärkets identitet. Ett traditionellt serifftypsnitt som fungerar både som rubrikfont och i löptext.